OKULDA DEPREM ANI ve TAHLİYE TATBİKATI AŞAMALARI
Okullarda deprem anı ve tahliye tatbikatı aşamaları aşağıdaki gibidir;
Deprem Anı Uygulaması (Çök-Kapan-Tutun Hareketi):
kütüphane vb.) yapılıyor ise öğretmenin “Deprem!” diye bağırması veya bir anons ile başlar.
yaparlar:
güvenli bir alanda veya sağlam bir nesnenin yanında (örn. sıranın yanında) veya
altında “Çök”.
düşen nesnelerden koru.
eşyalara (örn. sıranın ayaklarına) “Tutun”arak kendini sabitle (Hiçbir eşyanın
olmaması halinde bir el yere konularak destek alınır). Tutunulan kolun üzerine
yüz koyularak düşen cisim ve nesnelerden yüz ve gözler korunur.
Binalardan, direklerden, duvar diplerinden uzakta durulur. Binalardan düşebilecek cam
kırıkları, sıva gibi nesnelere karşı bulunulan yerde yine Çök-Kapan-Tutun hareketi
yapılır.
Tahliye Tatbikatı:
tahliye güzergahında, öncelik ve sınıf sırasına göre tek sıra halinde, Acil Çıkış (yangın)
merdivenleri veya merdivenlerin duvara yakın olan taraftan başın üstüne kitap veya ellerle
koruyarak dışarıya çıkarlar.
öğrencinin tahliyesini sağlayarak sınıfı ve binayı boşaltır. Engelli kişinin tahliyesinde
gerektiğinde diğer öğrenciler (ortaokul ve lise seviyesinde) de destek verir.
Alanı”nda; binalardan, elektrik direkleri ve panosundan, yapısal olmayan düşebilecek
nesnelerden uzak, okul bahçesinde her sınıf kendi içinde halka oluşturacak şekilde bekler.
öğretmen ve personel tespiti yapılır.
kapsamında oluşturulan “Arama-Kurtarma ve İlkyardım Ekibi”, “Tahliye, Güvenlik ve Aile
İlişkileri Ekibi” ve “Tespit – Onarım İyileştirme Ekibi” müdahale sürecine ait görevlerini yerine
getirirler.
beklemeleri, yetkililerin yönlendirmesi yapılana kadar okuldan kimsenin ayrılmaması sağlanır.
kontrol listelerini doldururlar.
olumsuz yönlere ilişkin okul idaresi, öğretmen, öğrenci ve ekip sorumluları geribildirim
verirler, acil durumlarda nasıl daha etkin müdahale sağlanabileceğine yönelik öneriler
geliştirilir. Tatbikat raporu sorumlu kişilerce hazırlanır.